FÅ EN SEO TEST

Lad mig SEO teste din hjemmeside eller webshop.

Kontakt Jan Thorsø Andersen

SØGEMASKINEOPTIMERING/SEO

Søgemaskineoptimering/SEO er noget som alle webbureauer skal kunne. Desværre er det langt fra tilfældet. Jeg kan godt, og sammenligner jeg os med de specialister som udelukkende laver søgemaskineoptimering er mine tekniske kompetencer på cirka 85% af deres.

Glemmer man de mest basale SEO teknikker, så er man ofte ikke på side et i Googles organiske søgninger. De organiske søgninger er de “gratis” søgninger, hvor Google tager udgangspunkt i det indhold der findes på din hjemmeside, men for at komme på Google som 1-2-3 skal du tænke dig om.

Organisk placering giver i gennemsnit denne procentandel af de søgende på dit søgeord.

1=40% / 2=21%

Som du kan se, er det stor forskel på bare første og anden placeringen, og ligger du som 4 eller længere nede, er din andel temmelig lille. Derfor er det vigtigt at du HELE TIDEN følger med i udviklingen på Google, og deres måde at drive søgemaskineoptimeringen på.

Google AdWords

Google AdWords er ikke, som mange tror, søgemaskineoptimering. AdWords er helt enkelt annoncering. Det virker, men kræver månedlige betalinger, og erstatter ikke din overordnet SEO strategi. AdWords annoncering har en mindre generel gennemslagskraft, da vi som brugere af nettet har lært at overse dem, alternativt kan du få mere kvalificerede og købeklare kunder.

AdWords kan nemt benyttes sammen med søgemaskineoptimering og landingpages, så man samlet får en større kombineret effekt. Man skal blot huske på at Adwords skal betales på en månedlig basis, hvorimod en landingssiden kun skal betales i det øjeblik den skabes.

Test selv

Test selv din egen hjemmesides opsætning og SEO effektivitet.

Er din hjemmeside under 500 URL/sider/Objekter, så kan du benytte Screaming Frog SEO Spider helt gratis.

Besøg hjemmesiden, og hent dit værktøj ved at klikke på denne tekst