SOCIALE MEDIER KAN IKKE OVERSES

Sociale medier, er det noget for dig? Svaret er ikke entydigt, det afhænger af dit behov og ambition efterfulgt af et kæmpe MEN. Vil du noget med din virksomhed, så kommer du bare ikke uden om dem. Det er sådan set mindre relevant hvad du sælger, hvordan du sælger eller om du har behov for en forbedret kontakt til potentielle nye kandidater til stillinger du skal have besat.

Hvad kan man så benytte dem til hvis man er B2B virksomhed?

  • Finde de rigtige medarbejdere
  • Finde de rigtige kunder
  • Benytte de sociale medier som en del af en søgemaskineoptimerings strategi
  • Understøtte de seneste trends for B2B handel
  • Tage ejerskabet af kommunikationen i din branche, for at reducere konkurrenternes SoMe taletid

Reelt er der lige så mange svar, som der er virksomheder. Det er derfor meget individuelt hvilken strategi man skal vælge.

Kontakt Jan Thorsø Andersen – E-mail: jan@lazyjoe.dk  Telefon: +45 2757 7847

KONTAKT MIG

STØRST MULIG EFFEKT

En ting er at være på en masse sociale medier, noget helt andet er, at opnå den største effekt, på de opslag som du laver. Der kan være stor forskel på, hvornår på dagen du poster dine opslag, og de afhænger helt af om det er på LinkedIn, Facebook eller andre platforme, da deres natur, og indholdstyper er meget forskellige.

Tid på døgnet

Helt overordnet, bør man sende postings ud i tidsrummet 11 til 21, men der kan være forskelle imellem de forskellige platforme.

Det er der imellem 11 og 21, at de fleste af os er vågne, og har tiden til at se opslag, uanset hvilket medie du poster til. Gør du det tidligere, er mange igang med morgenmaden, smører madpakker og på vej til arbejde, og sidst på dagen er vi i gang med at gøre os klar til natten, og derfor er de helt sene postings ikke så nær så effektive.

Hvilke dage

De to bedste dage at sende ud på er uden tvivl søndag og torsdag, men det kan være vanskeligt at generaliserer, da der efterhånden er utrolig mange sociale medie platforme. Spørg os, eller en anden som har du har tillid til, om særlige forhold på den sociale medie platform du overvejer at bruge nu.

Hvad sker der

Forvent ca. 1 kommentar for hver 33 Likes du modtager, og dine likes kan være dyrt købte.