Er du klar til den nye virkelighed?

cyklus

Måske har du hørt andre sige, at de kender deres kunder og marked som deres egen bukselomme. Det gør de sikkert også, men det er langt fra sådan det kommer til at ske i fremtiden, for som B2B virksomhed er en stor del at din kommende kontakt med nye kunder 100% digital under prækvalifiktionen af din virksomhed, dine produkter eller service.

De mennesker der prækvalificerer nye leverandører er ofte i aldersgruppen 18-36 år, og en meget stor del af deres liv er digitalt. Det betyder også at de faktisk tager kontrollen fra din virksomhed, og gennemføre op til 60% af en ny salgscyklus på egen hånd, uden en direkte kontakt til din virksomhed.

Din salgsorganisations muligheder for påvirkning er reduceret til cirka 40% og det er faktisk ikke ret meget. Er din digitale kommunikation mangelfuld, så smider du potentielt en stor andel kunder på porten, og det vil du sikkert undgå. Derfor er det på høje tide, at selv teknologitunge og konservative virksomheder få en nyt syn på hvordan de tiltrækker nye kunder til deres virksomhed.

Denne virkelighed sætter en ny dagsorden og magtfordrejning internt i mange virksomheder, for nu er det marketingchefen som sidder med 60% af ansvaret for at konverterer de besøgende, så de bliver synliggjort over for virksomhedens salgsafdeling, så de kan skabe maksimal effekt af de 40% der er tilbage af salgsprocessen.